Paweł Trela

Paweł „Troll” Trela

Ze sportem samochodowym związany jest od dzieciństwa. Pasją do motoryzacji zaraził go ojciec, który startował w rajdach terenowych i sam konstruował samochody.

Pierwszym startem w jakim Paweł Trela wziął udział był Rajd Sylwestrowy organizowany przez AK Rzemieślnik w 1998 r. Rok po debiucie, już w połowie sezonu 1999, wywalczył pierwsze miejsce w Pucharze Polski Automobilklubów i Klubów.

W 2001 roku przesiadł się do Mazdy 323 GTR którą, z powodzeniem rywalizował w Pucharze PZM. Rok później, już za kierownicą Opla Astry, po raz pierwszy wystartował w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski (RSMP). Z braku budżetu zawiesił kask na kołku i skupił się na rozwoju swojej firmy Trela Motorsport.

Pierwsze sukcesy w drifcie

W 2007 za kierownicą Forda Sierry, za namową kolegi – Tomka Marciniaka, rozpoczął swoją przygodę z raczkującym jeszcze wówczas w Polsce driftingiem. Zbudowali dwa praktycznie identyczne auta i postanowili wystartować w kilku zawodach. Choć na początku drifting miał być tylko odskocznią i zabawą szybko stał się sposobem na życie. Pierwsze sukcesy skłoniły go do poważniejszego zaangażowania się w ten sport. W sezonie 2008 do startów stanął Nissanem S13 200SX. Przygotowany od podstaw i osobiście serwisowany samochód towarzyszył mu blisko 5 lat. Z każdym rokiem był ulepszany i kultowa S13 powoli stała się jedyną w swoim rodzaju S13,5 własnego projektu.

Paweł Trela - Mistrz Polski w Drifcie

Driftingowy Mistrz Polski

Wraz z rozwojem auta i umiejętności, zaczęły przychodzić sukcesy i tytuły. Między 2009 a 2012 przez 4 lata nieprzerwanie stawał na podium klasyfikacji generalnej Driftingowych Mistrzostw Polski, a w 2011 wywalczył tytuł mistrzowski. Od 2010 roku zaczął też coraz częściej brać udział w zawodach poza granicami. Z sukcesami startował m.in.: we Włoszech, Wielkiej Brytanii, Rumunii, Irlandii.

Kilka lat temu zdecydował się znów pójść swoją drogą i przygotował zupełną nowość. Do europejskiej rywalizacji wprowadził jedynego OPLA GT. „Niedzielny cabriolet", wspólnie z mechanikiem Rafałem Jechną i stroicielem Maćkiem Gąsińskim przebudował na prawdziwą 800-konną bestię. Samochód po przetarciu w sezonie 2013, w 2014 roku pozwolił Treli nawiązać walkę o podium w międzynarodowej lidzie Eastern Europe Drift Championship. W 2016 dowiózł go, po raz drugi w karierze, po tytuł Driftingowego Mistrza Polski.

800-konny Opel GT na DPS FORUM 2019

Paweł "Troll" Trela będzie Gościem Specjalnym Tegorocznej Konferenci Nowoczesnych Technologii, a jego samochód Opel GT wzbogaci Strefę Wystawców.

Powrót