Migracja kont klientów z Customer Portal na platformę 3DEXPERIENCE

Nasi klienci często zadają pytania: Dlaczego nie widzę poprawnej daty wygaśnięcia mojej subskrypcji SOLIDWORKS? Dlaczego nie mogę zgłosić sprawy serwisowej (tzw. SR)? Dlaczego nie mam dostępu do bazy wiedzy w serwisie Customer Portal?
Migracja konta na platformę 3DEXPERIENCE
Odpowiedzią jest migracja kont klientów z serwisu Customer Portal na platformę 3DEXPERIENCE.
W związku z tą sytuacją kolejne funkcjonalności serwisu Customer Portal będą stopniowo wygaszane i przenoszone na docelową platformę. Dzieje się tak, ponieważ SOLIDWORKS przechodzi proces unifikacji wewnętrznych systemów informatycznych, którego celem jest centralne zarządzanie wszystkimi markami 3DEXPERIENCE® w Dassault Systèmes. Z tego powodu na kilku stronach będzie widoczne inne okno logowania (takie samo jak w przypadku platformy 3DEXPERIENCE).

Co to oznacza dla Ciebie i co powinieneś zrobić?
Wszystko zależy od tego, czy jesteś klientem od dłuższego czasu, czy dopiero stałeś się użytkownikiem SOLIDWORKS.
Nowy klient
Użytkownicy, którzy kupili SOLIDWORKS po 11 kwietnia 2023 nie muszą logować się do serwisu Customer Portal, zakładać SOLIDWORKS ID i dokonywać rejestracji swojej licencji, w celu uzyskania informacji o aktywnej subskrypcji. Usługa subskrypcji będzie automatycznie przypisana do firmy klienta na podstawie zamówienia.
Pierwszym krokiem będzie zalogowanie się na stronę DSx Client Care and Order. Jeżeli w firmie nie został wyznaczony administrator albo została zakupiona jedna licencja, klient powinien utworzyć 3DEXPERIENCE ID na stronie DSx Client Care and Order. Następnie należy kliknąć przycisk Contact Administration z głównego menu. Jeżeli klient nie widzi przycisku Contact Administration, powinien skontaktować się z Resellerem.
W przypadku chęci skorzystania z:
należy logować się do serwisów przy pomocy 3DEXPERIENCE ID (w ramach wykupionej subskrypcji).
Obecny klient
Klienci, którzy posiadają oprogramowanie SOLIDWORKS z wykupioną subskrypcją będą mogli logować się do wszystkich serwisów za pomocą wcześniej utworzonego SOLIDWORKS ID.

Bardzo ważne jest to, żeby przy logowaniu za pomocą 3DEXPERIENCE ID użyć tego samego adresu e-mail jaki był używany przy SOLIDWORKS ID. Dzięki temu system prawidłowo rozpozna użytkownika.
Dotychczasowi klienci, którzy nie posiadają SOLIDWORKS ID będą musieli utworzyć konto 3DEXPERIENCE ID na stronie https://dsxclient.3ds.com.
Jeżeli klient ma aktywną subskrypcję będzie miał dostęp do:
SOLIDWORKS Admin Portal
Administratorzy nie będą mieli już potrzeby korzystania z Admin Portal (uruchamianym na stronie my.solidworks.com) do zarządzania produktami i usługami. Funkcjonalność zakładki Members została przeniesiona do Contact Administratotion Tool w DSx Client Care and Order (https://dsxclient.3ds.com), gdzie administrator może wyświetlać i zarządzać użytkownikami przypisanymi do jego firmy.
Na nowej platformie nie ma potrzeby przypisywania produktów do członków, aby mieli dostęp do usług subskrypcji. Ścieżka udzielania dostępu do usług subskrypcji wygląda następująco:
- Zalogowanie do DSx Client Care and Order (https://dsxclient.3ds.com)
- Wybranie Contact Administration z głównego menu
- Dodanie kontaktu
- Przypisanie roli. W większości przypadków to rola Support Restricted jest odpowiednia dla użytkowników SOLIDWORKS
- Użytkownicy będą mogli utworzyć 3D Experience ID przy pomocy tego samego maila, jakiego administrator użył przy dodawaniu kontaktu
Administratorzy SOLIDWORKS po przeniesieniu kont na nową platformę, automatycznie dostali rolę Security Administrator, dzięki czemu mają dostęp do opcji Contact Administrator. Jeżeli administrator nie widzi u siebie tej opcji, to powinien zgłosić się do swojego Resellera SOLIDWORKS.
Zakończenie procesu migracji jest zaplanowane na koniec 2023 roku, co oznacza, że od przyszłego roku SOLIDWORKS ID będzie już niedostępne, a do wszystkich portali użytkownicy będą się logować przy pomocy 3DEXPERIENCE ID.
Aby uzyskać więcej informacji kliknij w poniższy przycisk
Kreator oferty
Zastanawiasz się które oprogramowanie sprosta Twoim oczekiwaniom? Skorzystaj z kreatora oferty.
Potrzebujesz dodatkowej konsultacji?
Skontaktuj się z nami
