Czy warto przejść na SOLIDWORKS Premium? Analiza dodatkowych funkcji
22 / 07 / 2024
– Pracę nad projektem rozpoczynamy zawsze od narysowania prostej struktury produktu, aby zobrazować jego przybliżony kształt – mówi Artur Książek Członek Zarządu RoboKopter odpowiedzialny za proces produkcji. W trakcie dalszych prac nad projektem możemy na bieżąco wprowadzać poprawki i móc spełniać oczekiwania naszych Klientów. Zanim rozpoczęliśmy pracę z wykorzystaniem rozwiązań SOLIDWORKS, każdorazowo musieliśmy wysyłać skończony projekt wraz z pełną dokumentacją do fabryki. Dopiero po otrzymaniu pierwszego prototypu mogliśmy sprawdzić jakich poprawek wymaga konstrukcja, aby następnie móc nanieść je na projekt – dodaje Artur Książek.
Inżynierowie z RoboKopter podkreślają, że odkąd pracują z wykorzystaniem oprogramowania SOLIDWORKS, łatwiej jest im osiągnąć i pogodzić trzy najważniejsze parametry niezbędne przy opracowywaniu doskonałego produktu. Pierwszym z nich jest waga, która ma kluczowe znaczenie dla czasu pracy jednostki UAV w powietrzu. Druga to sztywność, która jest ważna ze względu na stabilizację lotu i zachowanie właściwej pozycji w trakcie pracy. Trzecią kwestią jest zaprojektowanie przestrzeni kadłuba platformy RoboKopter tak, aby w jego bardzo ograniczonym wnętrzu zmieściła się cała aparatura zasilająca kamery oraz wszystkie komponenty elektroniczne napędzające jednostkę.
– Największymi korzyściami z zakupu oprogramowania dla naszej firmy są: projektowanie pozwalające na ograniczenie wagi produkowanych przez nas urządzeń, zwiększenie ogólnej wydajności pracy całego zespołu oraz wykorzystanie SOLIDWORKS Simulation, dzięki któremu możemy ocenić konstrukcję opracowywanego UAV bez budowania prototypu, co pozwala na zaoszczędzenie czasu i kosztu materiałów – podkreśla Artur Książek.
Produkty RoboKopter zawierają ponad 300 elementów, a głównymi materiałami są włókno węglowe, kevlar, nylon, tytan, poliwęglan, ABS i aluminium. Nad jednym projektem drona pracuje trzech inżynierów, a takie prace zajmują teraz ok. trzech tygodni, co oznacza skrócenie czasu pracy nad jednym zleceniem aż o połowę. Czas dotarcia produktu na rynek został skrócony o 15%, natomiast koszty produkcji zmniejszyły się o 10%. Koszty poprawek i przeróbek są mniejsze o 30%. Ilość błędów projektowych zmniejszyła się aż o połowę. Praca na oprogramowaniu SOLIDWORKS PDM pozwoliła również znacznie zmniejszyć czas poświęcany wcześniej na wyszukiwanie danych oraz plików. Teraz opracowywanie projektu z wykorzystaniem dużej grupy plików nie stwarza problemów. Ogólne koszty produkcji spadły o 20%.
Pierwszym konceptem przygotowanym z wykorzystaniem oprogramowania SOLIDWORKS 3D CAD była zdalnie sterowana, ośmiowirnikowa platforma latająca. Od tamtego czasu ukończono już prace nad dwoma kolejnymi projektami. Jak przyznają pracownicy firmy, wdrożenie oprogramowania odbyło się łatwo dzięki profesjonalnemu wsparciu ze strony dostawcy oprogramowania. Rozwiązania SOLIDWORKS pozwoliły również zwiększyć o ok. 40% możliwość ponownego wykorzystania projektów. Od czasu zakupu nowego oprogramowania tworzenie kompleksowej, profesjonalnej dokumentacji technicznej produktów stało się o wiele prostsze, co znacznie usprawniło proces ubiegania się o certyfikaty ISO.
– W naszej pracy niezwykle ważne dla nas jest, żeby nasz produkt był na tyle funkcjonalny, aby mógł spełniać wiele oczekiwań rozmaitych klientów – tłumaczy Artur Książek. – Odkąd korzystamy z narzędzi SOLIDWORKS, jesteśmy w stanie tworzyć unikatowe i konkurencyjne rozwiązania. Tworzymy projekty, ich dokumentację oraz symulacje w jednym programie – jest to ogromna wygoda i przyjemność pracy. Najważniejsze priorytety naszej firmy to przede wszystkim wysoka jakość produktów, technologia na najwyższym poziomie, profesjonalizm i dynamika rozwoju. SOLIDWORKS pomaga osiągać nam te wartości jak również wyznaczać nowe cele, a dzięki temu – rozwijać się.
„Dzięki oprogramowaniu SOLIDWORKS czas projektowania dronów uległ znacznemu skróceniu. Zostały również obniżone koszty związane z etapem testowania prototypu. Pozwoliło to na szybsze wdrożenie nowej konstrukcji do produkcji oraz obniżenie całkowitych kosztów projektu” – powiedział Artur Książek Członek Zarządu RoboKopter odpowiedzialny za proces produkcji.
Zastanawiasz się które oprogramowanie sprosta Twoim oczekiwaniom? Skorzystaj z kreatora oferty.
Potrzebujesz dodatkowej konsultacji?
Skontaktuj się z nami