Czy warto przejść na SOLIDWORKS Premium? Analiza dodatkowych funkcji
22 / 07 / 2024
To, co zaczęło się jako hobby, jest teraz dynamicznie rozwijającą się firmą Parker Brothers Concepts (PBC). W 2012 roku bracia spełnili swoje marzenie — zaczęli budować niecodzienne pojazdy w programie „Dream Machines”. Każdy odcinek opisuje projektowanie koncepcyjne i proces tworzenia jednej „maszyny marzeń” dla znanych osób czy dla hollywoodzkich studiów filmowych. Marc Parker, współwłaściciel firmy PBC, skromnie przyznaje, że ten sukces jest dziełem przypadku.
Gdy przedstawiciele kanału telewizyjnego zaproponowali braciom Parker stworzenie nowego reality show, powstała firma PBC. Przejście z hobby na działalność komercyjną wymagało zastosowania wydajnej platformy projektowej. „Początkowo potrzebowaliśmy narzędzi do tworzenia koncepcji dla klientów i na potrzeby telewizji” — wyjaśnia Marc Parker. „Ogromne zainteresowanie klientów zmusiło nas do zwiększenia dokładności, wydajności i efektywności, a także przyspieszenia pracy. W rezultacie wybraliśmy oprogramowanie SOLIDWORKS”.
Firma PBC wybrała oprogramowanie do projektowania SOLIDWORKS Premium, ponieważ jest ono łatwe w obsłudze, zawiera funkcje do fotorealistycznego renderowania i umożliwia tworzenie precyzyjnych danych technicznych na potrzeby procesu produkcji.
„Największą korzyścią, jaką zapewnia nam platforma SOLIDWORKS, jest wysoka precyzja” — podkreśla Marc Parker. „Możliwość tworzenia wszystkich projektów i naprawiania błędów w sposób cyfrowy przekłada się na ogromne oszczędności czasu i pieniędzy. Nasze maszyny stały się bardziej złożone. Terminy uległy skróceniu. Musimy zwracać szczególną uwagę na tolerancje wymiarów i prześwity przed rozpoczęciem produkcji tak, aby produkt był poprawnie zwymiarowany już za pierwszym podejściem do projektu. Dzięki rozwiązaniom SOLIDWORKS jest to możliwe”
„Obecnie realizujemy od czterech do pięciu projektów każdego miesiąca, kończąc każdy z nich w 2–3 tygodnie, a wiele projektów nakłada się na siebie” — twierdzi Marc Parker. „Abyśmy mogli zachować kreatywność, innowacyjność i jakość przy większej liczbie zamówień, musimy zapewnić dokładność i zmaksymalizować efektywność pracy” — kontynuuje Marc Parker.
Jednym z wymagających projektów, przy których narzędzia SOLIDWORKS okazały się nieocenione, było stworzenie pojazdu Shredder z filmu „Bitwa o Ziemię”. „Shredder to wysokie na prawie dwa metry koło bez piasty, zasilane czterema silnikami i wyposażone w duża liczbę przeplatających się ostrzy na zewnętrznej powierzchni” — wyjaśnia Marc Parker. „Mieliśmy dwa tygodnie na stworzenie jednego z najbardziej skomplikowanych pojazdów, jaki dotychczas zbudowano i dostarczenie go do Hollywood na premierę filmu “Bitwa o Ziemię”.
„Projekt wymagał zastosowania wyjątkowo dokładnych tolerancji przy przeplatających się ostrzach, w czym pomogło nam oprogramowanie SOLIDWORKS” — dodaje Marc Parker. „Stworzenie atrakcyjnego renderowania 3D to nie wszystko — aby zbudować prawdziwego, działającego Shreddera, musieliśmy przygotować dokładne dane techniczne maszyny. Oprogramowanie SOLIDWORKS umożliwiło nam jedno i drugie”.
„Nieustannie zadajemy sobie pytanie: jak będą wyglądać samochody w roku 3000?” — dodaje Marc Parker. „Możliwość projektowania i tworzenia samochodów dla sławnych osób, rodzin królewskich czy hollywoodzkich studiów pozwoliła nam doprowadzić projekty do perfekcji, aby samochód przyszłości wyglądał tak, jak go sobie wyobrażaliśmy. Podczas koncepcyjnego projektowania supersamochodu, który potraf osiągnąć prędkość 320 km/h i staje w szranki z takimi markami, jak Ferrari czy Lamborghini, trzeba upewnić się , że każdy element jest idealnie dopracowany. Rozwiązania SOLIDWORKS pozwalają nam dopiąć projekt na ostatni guzik zarówno od strony wizualnej, jak i technicznej”
Zastanawiasz się które oprogramowanie sprosta Twoim oczekiwaniom? Skorzystaj z kreatora oferty.
Potrzebujesz dodatkowej konsultacji?
Skontaktuj się z nami