Czy warto przejść na SOLIDWORKS Premium? Analiza dodatkowych funkcji
22 / 07 / 2024
Jakie były początki firmy Sunreef Yachts? Dlaczego właściciel firmy podjął decyzję o produkcji ekskluzywnych katamaranów właśnie w Polsce?
Piotr Hinczewski: Właścicielem stoczni jest francuski przedsiębiorca, który na pewnym etapie życia zdecydował się na przeprowadzkę do Polski. Początki jego działalności w kraju to przede wszystkim przemysł elektryczny i wiara w polski potencjał gospodarczy. Sunreef Yachts to z kolei inicjatywa, która zaczęła się krystalizować w 2002 roku. Tu znów wszystko zaczęło się od wiary w polskie możliwości, a także polski know-how w dziedzinie budowy jachtów. Intuicja nie zawiodła. Dziś firma cieszy się dominującą pozycją w swoim sektorze, czyli produkcji personalizowanych wielokadłubowców.
W gdańskiej stoczni produkowane są najbardziej ekskluzywne wielokadłubowce na świecie. Gdzie i do kogo trafiają Wasze jachty?
Piotr Hinczewski: Z początku baza naszych klientów obejmowała głownie europejskich odbiorców. Z czasem jednak sprzedaż nabrała takiego tempa, że dziś trudno określić przeważającą tendencję. Jachty trafiają do właścicieli z całego świata. Wielu z nich trzyma swoje jachty na Morzu Śródziemnym, a gdy nadchodzi zima, przeprowadza je na Karaiby.
Firma Sunreef Yachts obecna jest na najważniejszych targach jachtów, takich jak Yachting Festival w Cannes czy Monaco Yacht Show. Czy to tam najłatwiej znaleźć nowych klientów?
Piotr Hinczewski: Istotnie, firma uczestniczy w rozmaitych imprezach branżowych na całym świecie. Targi w Dubaju, Fort Lauderdale, Miami, w Singapurze, czy Cannes lub Monaco dają nam sposobność zaprezentowania naszych jachtów nowym klientom. Z punktu widzenia sprzedaży, uczestnictwo w targach to niezwykle ważny aspekt naszej działalności. Również grono naszych polskich klientów rozrasta się, z czego bardzo się cieszymy. Aktualnie jest ich kilku.
Z jakich narzędzi informatycznych korzystacie na poszczególnych etapach projektowania i produkcji?
Piotr Hinczewski: SOLIDWORKS to dla nas ważne narzędzie, które ma fundamentalne znaczenie przy pracy nad projektem kadłuba. Simulia XFlow pozwala nam na następnym etapie prognozować zachowanie kadłuba w wodzie i prześledzić opływ powietrza. To pozwala nam sporządzić krzywe oporu. Po tych obliczeniach, projekt kadłuba wraca do SOLIDWORKS, by nanieść stosowne korekty w projekcie.
O czym opowie Pan podczas DPS FORUM 2018?
Piotr Hinczewski: Na DPS Forum przybliżymy uczestnikom proces projektowania i produkcji naszych jachtów i zastosowania w nim narzędzi informatycznych. Serdecznie zapraszam na konferencję.
Dziękujemy za wywiad. Do zobaczenia podczas konferencji DPS FORUM 2018
Zastanawiasz się które oprogramowanie sprosta Twoim oczekiwaniom? Skorzystaj z kreatora oferty.
Potrzebujesz dodatkowej konsultacji?
Skontaktuj się z nami