pixel Rekonstruujemy stół do piłkarzyków za pomocą skanerów peel3d

04 / 08 / 2022

DPS Software

Rekonstruujemy stół do piłkarzyków za pomocą skanerów peel3d

Skaner 3D rozszerza możliwości drukarki 3D, umożliwiając rekonstrukcję niemal każdego rzeczywistego obiektu. Posiadanie obu tych urządzeń w jednym miejscu stwarza duże możliwości: od zastępowania drogich części maszyn po odtwarzanie modeli prostszych elementów, które są trudnodostępne na rynku.

Dane wyjściowe ze skanera 3D to siatka trójkątów przedstawiająca powierzchnię obiektu w skali rzeczywistej. W niektórych przypadkach skan może być wykorzystany bezpośrednio do replikacji obiektów bez konieczności wykonywania jakiejkolwiek pracy w oprogramowaniu CAD. Dzięki możliwościom drukarek 3D, prawie każdy obiekt prawidłowo pozyskany ze skanera lub zaprojektowany w systemie CAD może zostać przekształcony w fizyczny obiekt.

W Katowickim oddziale DPS Software użyliśmy skanera peel2CAD-s i drukarki 3D, aby przywrócić biurowy stół do piłkarzyków do pełni swej chwały. Uszkodzonego zawodnika zastąpiliśmy jego wydrukowanym klonem. Cały proces zajął niecałe półtorej godziny.

  • Pierwszym etapem było uzyskanie danych 3D do druku – w tym celu zeskanowaliśmy jedną z nieuszkodzonych figurek piłkarzy, która posłużyła za wzorzec.
Wzorzec piłkarzyka
  • Po zebraniu danych zrobiliśmy szybką obróbkę w peel 3D software polegającą na pozbyciu się powstałych w procesie skanowania szumów i nadmiarowych danych, oraz scaleniu przedniej i tylnej części figurki.
Scalenie przodu i tyłu figurki
  • Następnie przy pomocy modułu do rozpoznawania geometrii wyznaczyliśmy płaszczyznę symetrii umożliwiającą spozycjonowanie modelu w układzie współrzędnych.
Wyznaczenie płaszczyzny symetrii
  • Kolejnym krokiem było rozpoznanie otworów przy pomocy narzędzia walca.
Rozpoznanie otworów
  • Ostatnim etapem pracy w peel 3D software było uproszczenie modelu i wygenerowanie z niego powierzchni NURBS, zrozumiałej dla programów CAD.
Powierzchnia NURBS
  • Wygenerowane obiekty wyeksportowaliśmy bezpośrednio do oprogramowania SOLIDWORKS, gdzie pozostało nam jedynie odjąć bryły walców od bryły określonej powierzchnią NURBS.
Model figurki w SOLIDWORKS

Tak przygotowany plik jest gotowy do wydruku, który prezentuje się następująco: 

Gotowy model figurki

Masz pytania? Skontaktuj się z nami

    Kreator oferty

    Zastanawiasz się które oprogramowanie sprosta Twoim oczekiwaniom? Skorzystaj z kreatora oferty.

    Potrzebujesz dodatkowej konsultacji?
    Skontaktuj się z nami