Korzyści z zakupu stacji roboczych dla SOLIDWORKS u DPS Software
12 / 12 / 2024
W 2017 roku zbudowali pierwszy prototyp. W 2019 roku zamierzają zbudować platformę testową i pod koniec 2022 roku chcą zacząć wdrażać program pilotażowy w Europie. Zapraszamy do przeczytania wywiadu z Tomaszem Kublinem – Electromagnetic Systems Lead w Hyper Poland.
To były bardzo intensywne 3 lata, pełne emocji, wytężonej pracy, ale też kilku znaczących sukcesów. Zaczynaliśmy jako zespół studencki startując w międzynarodowych konkursach dla zespołów zajmujących się rozwojem technologii Hyperloop.
Już w 2016 otrzymaliśmy nagrodę za najbardziej innowacyjne podejście do Building Information Modeling (BIM) podczas finału konkursu Build Earth Live: Hyperloop w Dubaju. Celem konkursu było zaprojektowanie w ciągu 48 godzin towarowych i pasażerskich pojazdów Hyperloop, tuneli oraz trzech dworców na trasie między Dubajem a Fudżajrą.
W tym samym roku zgłosiliśmy nasz zespół do konkursu Hyperloop Pod Competition II organizowanego przez SpaceX, firmę należącą do Elona Muska. Byliśmy jednym z 24 zespołów, które dotarły do finału (zgłoszeń było niemal tysiąc!) i pojechaliśmy zaprezentować nasz projekt do Los Angeles. Rok później, zostaliśmy półfinalistą konkursu Global Challenge organizowanego przez Hyperloop One.
W międzyczasie zespół studencki został przekształcony w normalna firmę, która pracuje nad rozwojem technologii Hyperloop. Już niebawem będzie można naocznie przekonać się o efektach naszej pracy.
Aktualnie pracujemy nad projektem i budową modelu pojazdu Hyperloop w skali 1:5. Taki model demonstracyjny będzie zawierał silnik liniowy, system lewitacji magnetycznej oraz system stabilizacji toru jazdy. W pierwszym kwartale 2019 roku planujemy sprawdzić nasze założenia w praktyce rozpędzając ten model do 300km/h na torze testowym w Polsce. W tym samy roku, planujemy powtórzyć to jeszcze z drugim modelem – naturalnej wielkości.
Oprogramowanie to współcześnie chyba najważniejszy element pracy każdego inżyniera. Nie wyobrażam sobie efektywnej pracy, bez odpowiedniego softu, zarówno na początku prac badawczo-rozwojowych, podczas prac projektowych, ale także w późniejszych etapach, gdy model będzie budowany. Oprogramowanie, pozwala nam przewidzieć wszystkie możliwe warianty budowanego modelu bez niepotrzebnych nieporozumień, strat czasu i materiałów.
O szczegółach poinformujemy niebawem. W tej chwili mogę już ujawnić, że odcinek testowy będzie miał kilkaset metrów długości, co pozwoli nam na rozpędzenie pojazdu testowego do prędkości co najmniej 300 km/h. Odcinek testowy ma umożliwić nam przede wszystkim przetestowanie systemu napędu pojazdu oraz lewitacji i stabilizacji w skali 1:1.
Systemy lewitacji oraz stabilizacji będą działać w oparciu o siły elektromagnetyczne. Testy przeprowadzone na torze testowym potwierdzą nasze założenia. Elementy toru testowego znajdą też swoje zastosowanie we wdrożeniu technologii hyperloop do normalnego użytkowania. Inaczej mówiąc, to co zostanie tam zbudowane, będzie finalną technologią, gotową do wdrożenia i zastosowania w życiu.
W początkowym etapie prac, na nasz budżet składały się głównie nasze oszczędności i granty naukowe. Dzięki temu, że zyskaliśmy już pewną rozpoznawalność w międzynarodowym środowisku osób zajmujących się transportem i technologią Hyperloop wspiera nas kilku inwestorów i sponsorów z Polski i za granicy.
Niebawem wystartujemy z międzynarodową akcją equity crowdfunding (http://hyperpoland.seedrs.com ), czyli będziemy zbierać pieniądze w popularnym w tej branży modelu, w którym inwestorzy otrzymują udziały w spółce w zamian za wsparcie finansowe projektu. Zgłaszamy również wniosek do Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
Zastanawiasz się które oprogramowanie sprosta Twoim oczekiwaniom? Skorzystaj z kreatora oferty.
Potrzebujesz dodatkowej konsultacji?
Skontaktuj się z nami