pixel Technologia Hyperloop w polskim transporcie – Hyper Poland

26 / 06 / 2016

DPS Software

Technologia Hyperloop w polskim transporcie – poznaj zespół Hyper Poland

“Kiedy w czerwcu 2015 r. Elon Musk ogłosił konkurs na projekt piątego środka transportu: HYPERLOOP POD, postanowiliśmy podjąć wyzwanie” – mówi Krzysztof Tabiszewski, lider grupy Hyper Poland. Tak zaczęła się przygoda studentów z Politechniki Warszawskiej.

Grupa Hyper Poland

Zespół Hyper Poland tworzą już absolwenci Politechniki Warszawskiej, którzy pracują pod opieką merytoryczną prof. Janusza Piechny. Mówią o sobie “Jesteśmy zespołem inżynierów z pasja i marzeniami”. Początki ich działalności to Startup Carbon Workshop. O konkursie “HypKonkurs” organizowanym przez Elona Muska, właściciela firmy SpaceX i pomysłodawcę m. in. samochodu Tesla, dowiedzieli się od znajomego. Świadomi ogromu przedsięwzięcia  postanowili spróbować swoich sił i zgłosili swój udział w konkursie.  Gdy okazało się, że komitet konkursowy wyróżnił ich projekt i dostali się do 2 etapu konkursu podjęli decyzję o budowie prototypu.

Obecnie zespół Hyper Poland tworzy 25 osób z Politechniki Warszawskiej, Politechniki Wrocławskiej oraz firm projektowych. Aktualne zadania postawione przed inżynierami to wykonanie prototypu w skali 1:24., przygotowanie krótkiego toru testowego oraz małej wersji Hyperloop’a w wersji cargo.

Czym właściwie jest Hyperloop?

Hyperloop to zupełnie nowy środek transportu. To połączenie pociągu i samolotu. Umożliwi podróż np. z Krakowa do Gdańska w 35 minut z prędkością bliską prędkości dźwięku. Jest to kapsuła poruszająca się w specjalnej rurze, w której ciśnienie jest tak niskie jak na wysokości 10 kilometrów, dzięki temu znacząco redukujemy opór powietrza. Pojazd porusza się bez kontaktu z podłożem wykorzystując magnetyczną lewitację oraz łożyska powietrzne – mówi Łukasz Roguski | CTO Carbon Workshop/Hyper Poland

Innowacyjne rozwiązania techniczne

Polski projekt wyróżnia się na tle pozostałych projektów, rozwiązuje wiele problemów związanych z hiper szybkim przemieszczaniem się pojazdu. Są to m.in.:

  • Diagonalny kompresor – pozwalający znacząco zwiększyć maksymalną prędkość pojazdu
  • Dysza wylotowa – zaprojektowana w unikalny sposób aby uzyskać dodatkowy ciąg
  • Kapsuła pasażerska – zapewniająca bezpieczeństwo pasażerów w awaryjnych sytuacjach
  • Modułowa konstrukcja – stacji umożliwiająca kursowanie pojazdów nawet co 2 minuty

SOLIDWORKS w konkursowych projektach

 

DPS Software wraz z SOLIDWORKS Corp. wspierają zespoły biorące udział w konkursie. Zarówno polska drużyna Hyper Poland jak i zagraniczne zespoły m.in.  Purdue Hyperloop wykorzystają komplet narzędzi SOLIDWORKS do projektowania 3D CAD oraz przeprowadzania analiz inżynierskich.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami

    Kreator oferty

    Zastanawiasz się które oprogramowanie sprosta Twoim oczekiwaniom? Skorzystaj z kreatora oferty.

    Potrzebujesz dodatkowej konsultacji?
    Skontaktuj się z nami